fbpx

Följ oss på:

Öppettider i supporten: måndag-torsdag 09:00-16:00, fredag 08:00-16.00.

Nytt och uppdaterat – februari 2024

Nytt & uppdaterat i Bitnet Begravning

Hej! Vi är glada att presentera en sammanställning av nya och förbättrade funktioner som har implementerats i Bitnet Begravning under den senaste tiden.


Lägg till nya platser och extern personal direkt från begravningsärendet
Tidigare har du lagt in nya platser och personal från adressboken – nu har vi förenklat denna process! Lägg in uppgifterna direkt i begravningsärendet så sparas det automatiskt i adressboken. Denna funktion fungerar för alla fält i ärendet där du kan lägga till någon form av plats eller extern personal.

Exempel:
Vill du lägga till en ny plats under fliken begravningsakt i ärendet väljer du Plats>Annan. Ett nytt fält dyker upp; klicka på plusknappen och mata in uppgifterna. Färdigt!


Sortering av fakturor
Sortera fakturor baserat på när det är skapade samt deras betalningsstatus eller eventuella krediteringar.


Gå till menyn i Bitnet och välj Ekonomi>Visa Fakturor, välj urval och kryssa i önskad sorteringsalternativ uppe i det högra hörnet.


Fakturainformation vid registrering av betalning
Nytillagd knapp som visar fakturainformation när man registrerar en betalning.


Tydligare relationsfält i begravningsärendet


Relationsfältet under beställarfliken utgörs nu av en rullista där alla relationer är tydligt kategoriserade utifrån första, andra och tredje generation. 


E-anmälan ingår nu för alla

Med e-anmälan kan gäster anmäla sig till begravningsceremonin och/eller minnesstunden via er hemsida – uppgifterna landar automatiskt i ärendet i Bitnet. Under förtäringsfliken i Bitnet godkänner ni anmälan och därefter skickas en bekräftelse till gästens angivna e-post.

E-anmälan är ett viktigt verktyg för att säkra att byrån följer GDPR. Vi anonymiserar och tar bort känsliga personuppgifter efter en viss tid.

Vill du veta mer eller komma igång med e-anmälan? Anmäl ditt intresse så kontaktar vi dig inom kort.

Anmäl intresse e-anmälan
Manual e-anmälan

Uppdateringar av NPS-påminnelser
Vi har uppdaterat texten och layouten för NPS-påminnelser som skickas till slutkunder av byrån.

Observera att loggan i dessa utskick nu hämtas från det specifika kontoret och inte på byrågruppsnivå.

För att säkerställa att er logga är korrekt, vänligen följ dessa steg:
1. Navigera till Administration>Administration i menyn.
2. Välj ”Byråer” i huvudlisten.
3. Välj det relevanta kontoret.
4. Klicka på ”Logga”-knappen.
5. Ladda upp er logga.
6. Klart!


Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår support.
Med vänlig hälsning, 
Teamet på Bitnet
support@bitnet.nu
019-760 22 60