fbpx

Följ oss på:

Öppettider i supporten: måndag-torsdag 09:00-16:00, fredag 08:00-16:00.

23 januari lanseras flera nya funktioner i Bitnet

Nedan kan du läsa vilka funktioner vi har tagit fram för att underlätta för dig som användare:

Registrering av trycksaksleverantör
Du som användare kan själv lägga in din trycksaksleverantör i Bitnet genom att i menyn välja Administration> Datadelning, du korrigerar sedan valet under rubriken ”Trycksaksleverantör”. För att skapa inloggningsuppgifter hos respektive trycksaksleverantör går du tillbaka till menyn och väljer Administration> Administration> Väljer fliken ”Användare”> väljer i listan vilken användare som ska ha dessa inloggningsuppgifter> skriver inloggningsuppgifterna du fått från din trycksaksleverantör i den bruna sektionen.

NPS för juridiken
Nu kan även juridiken använda sig av NPS-värden precis som på begravningssidan. Du som är ansvarig för ett ärende kan när som helst betygsätta hur du tycker ärendet har gått. Du kan även skicka en förfrågan till kunden, där denne får betygsätta och ge sitt omdöme av ert möte. Du gör detta genom att gå till fliken med en stjärnsymbol i ditt Bitnet-ärende. NPS är ett tillval i Bitnet, så om du inte har tillvalet idag men är sugen på att testa – kontakta oss på support@bitnet.nu, så hjälper vi dig. Om du har tillvalet så måste byråns administratör första gången aktivera funktionen genom att i menyn gå till Administration> Bitnet funktioner och bockar i funktionen ”NPS – Juridik”.

Radering av ärende
Från och med imorgon kan du som användare själv radera ärenden. På begravningssidan gör du detta genom att i menyn gå till Ärenden> Visa ärende. På juridiksidan går du till Ärenden> Aktiva ärenden. I listan över alla ärenden hittar du till höger en symbol som föreställer en soptunna, genom att trycka på denna symbol raderas ärendet permanent. Innan ärendet raderas måste du motivera varför ärendes ska tas bort. Observera att ett raderat ärende inte kan återställas. Du kan se vilka ärenden som har raderats genom att i menyn gå till Administration> Granska raderade ärenden.

Nya val för förtäringslistor
Nu kan du själv välja vad som ska visas i förtäringslistan du skickar. Du kan göra tre olika val: 1. visa kundens förnamn och efternamn, 2. visa förnamn och kost, 3. visa förnamn och efternamn samt kosten sammanställd längre ned i dokumentet (då visas inte vilken kost som tillhör vilken person). 

Anteckningar i ärendeguiden
När du som användare gör anteckningar i ärendeguiden sparas dessa uppgifter under fliken ”noteringar” som ligger i samma ruta som fälthanteraren. Denna funktion fungerar alltså enbart för användare som har fälthanteraren i Bitnet.